25 MAJ: time trial

en vän gör det svårt för mig.
en annan ställer väldigt höga krav på mig.
mina brister har aldrig varit mer tydligare än nu.

lojalitet. personliga hinder. krav. osäkerhet. jag är utmattad..

när förväntingarna till synes inte tycks räcka till, kryper man gärna ner i sängen, startar igång super nintendot och spelar Lost Vikings. efter en eller två timmars spelande har man lyckats glömma bort det dära för stunden, och upptäcker att tvspel är egentligen min _riktiga_ enda verklighetsflykt ifrån att tänka för mycket.
jag har glömt bort att jag hade en sådan utmärkt verklighetsflykt, måste lära mig att ta vara på den mer.

ibland tycker jag om att min mobil är helt uppfakkad och att det knappt går att få tag på mig. det gör mig mindre stressad även om jag gillar att smsa fram till klockan två på natten.

idag har jag ätit minibaguetter mindre än mitt lillfinger. jättegoda!
imorgon är det krig.. Jag ska försöka göra klart produktionen av min låt "Eko" i skolan.

åldersnojor drabbar många nuförtiden.. unga som känner sig gamla. unga som får ångest av att välja. rätt eller fel.
jag känner mig lite grann i det. om dryga två veckor är jag äldre än förut och kraven på mig som människa höjs ännu en grad. illa. jag är osäker om jag kommer klara av ett riktigt liv.
måste leva!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar dig för att du är nästintill kravlös.
känns så jävligt att jag ställer krav på dig då.

2008-05-25 @ 17:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0