25 MARS: världens bästa sämsta person

(ja, jag har gjort detta till en självömkande ångestblogg, vad ni som läser tycker bryr jag mig inte om. Jag har en 'riktig' blogg jag inte skiter ner lika mycket)

Ut ur isolationen.

Problemet med mig är att jag aldrig kan släppa de misstag jag gjort. Jag söker ständigt försoning.
Försoning för att jag sårade lowi när det tog slut, för att jag var en idiot mot frida, och gjorde amanda arg. Och andra saker. Pappa, förlåt för att jag inte gör lika mycket som du.
Jag tror att vissa saker där inte var nog mitt fel. Det var ju snarare fel känslor vid rätt plats, fel reaktioner vid fel tillfällen.
Jag vill träffa de människor jag gjort illa och ha en pratstund om det. Men egentligen vågar jag inte.

I längtan skälver kampviljan. Längtar tills då jag faktiskt känner att jag är en reko person. Vill känna att jag själv förtjänar bra saker utan att en sub-tanke dyker upp i huvudet och nekar.

Och in igen.


Kommentarer
Postat av: Frida

du är en bra person, prata med mig om du behöver. onödigt att ångra

2009-03-28 @ 01:06:29
URL: http://artichokehead.blogspot.com
Postat av: Sars

(du är fantastisk.)

2009-03-28 @ 19:31:56
URL: http://enblondsjukdom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0